آینده درخشان ردیت با عینک واقعیت مجازی: راهی به سوی عرضه عمومی اولیه

By | فوریه 23, 2024


شرکت ردیت که همسنگ با شرکت ۱.۲ تریلیون دلاری پلتفرم‌های متا (META.O) است، در حال آماده‌سازی برای عرضه عمومی اولیه (IPO) خود است و به دنبال بهایی حداقل ۵ میلیارد دلاری است، که تنها ۰.۴ درصد از ارزش بازار متا می‌باشد. با توجه به مدل کسب و کار فعلی آن، حتی این ارزش‌گذاری نیز اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. با این حال، بنیان‌گذار استیو هافمن برنامه‌هایی در دست دارد.

ردیت از نظر رشد تکنولوژیکی عملکرد بدی نداشته است. فروش آن در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته و کاربران فعال روزانه آن ۲۷ درصد به ۷۳ میلیون نفر رسیده است، که شامل کاربرانی می‌شود که بدون ورود کامل به سایت برای کاوش وارد می‌شوند.

استیو هافمن قصد دارد تا نحوه کسب درآمد خود را از طریق فروش محتوای تولیدشده توسط کاربران به سازندگان مدل‌های هوش مصنوعی گسترش دهد. ردیت در این زمینه قراردادی به ارزش سالانه ۶۰ میلیون دلار با غول جستجوی آلفابت (GOOGL.O) امضا کرده است.

با این وجود، چالش‌هایی در تعیین ارزش دقیق جریان درآمدی جدید وجود دارد و سرمایه‌گذاران بهتر است ردیت را بر اساس کارنامه‌اش تا آنچه در دنیایی هنوز محقق نشده می‌تواند باشد، ارزیابی کنند.

شرکت ردیت در ۲۲ فوریه اسنادی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه داد تا برای فهرست‌بندی سهام خود در یک عرضه عمومی اولیه آماده شود. شرکت در سال ۲۰۲۳ درآمدی معادل ۸۰۴ میلیون دلار داشته که نسبت به سال قبل بیش از یک پنجم افزایش یافته است. این شرکت طی سال ۹۱ میلیون دلار ضرر کرده است که در مقایسه با ضرر ۱۵۹ میلیون دلاری سال قبل کاهش یافته است.

منتخب کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *