افزایش فروش آنلاین با راه حل های بسیار موثر

By | آگوست 21, 2023

امروزه ایجاد فروشگاه اینترنتی یکی از راه های کسب درآمد است. اما وقتی فروشگاه خود را ساختید، نباید آن را به حال خود رها کنید.

شما باید سعی کنید فروش اینترنتی خود را افزایش دهید، اما چگونه؟

راه های افزایش فروش اینترنتی چیست؟ در این مطلب نکات مهمی را برای افزایش فروش اینترنتی و فروش وب سایت به شما خواهیم گفت.

راهکارهایی برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی همواره یکی از دغدغه های صاحبان سایت های فروشگاهی بوده است.

به همین دلیل در ادامه راه های افزایش فروش در فروشگاه ها را بیان می کنیم.

1. سئوی سایت فروشگاهی را افزایش دهید

یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی، بهبود سئوی وب سایت فروشگاه شماست. هر روز میلیون ها جستجو توسط کاربران در موتور جستجوی گوگل انجام می شود.

قرار دادن وب سایت شما در بالای نتایج گوگل می تواند تاثیر زیادی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت و در نتیجه جذب مشتریان جدید برای کسب و کار شما داشته باشد.

طراحی سایت فروشگاهی شما باید برای موتورهای جستجو مانند گوگل مرتبط و بهینه باشد. طراحی صحیح و بهینه سایت می تواند سئوی سایت شما را تثبیت کند و سپس می توانید با ایجاد محتوای سایت فروشگاهی جایگاه گوگل خود را ارتقا دهید.

گوگل الگوریتمی به نام الگوریتم زبرا دارد که بر سایت های خرید نظارت می کند و سایت های خرید بی کیفیت را از نتایج جستجو حذف می کند. این الگوریتم تاثیر زیادی در سئو سایت فروشگاهی دارد.

2. طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که حس اعتماد و امنیت را در خرید به کاربر القا کرده و او را به مشتری دائمی تبدیل کند.

نحوه برخورد شما با مشتریان به خصوص در اولین بازدید تاثیر زیادی در جذب آنها خواهد داشت. این موضوع در مورد فروشگاه اینترنتی نیز صدق می کند و راهکاری برای افزایش بازدهی مشتریان فروشگاه اینترنتی است.

طراحی سایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روانشناسی خرید، استراتژی فروش مناسب انجام شود.

چنین طراحی وب حرفه ای می تواند تاثیر مثبتی در جذب مشتری به فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد. انتخاب عکس برای فروشگاه اینترنتی باید بر اساس معیارهای خاصی باشد.

صفحه اول وب سایت فروشگاه، ویترین فروشگاه اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیف، جشنواره فروش و غیره باید در چارچوبی جذاب و استاندارد به بازدیدکنندگان ارائه شود.

به این ترتیب مصرف کنندگان با منوی جذابی از محصولات مواجه می شوند و کسانی که پیشنهادات را برای خود مناسب می دانند، خریدی خوشایند را تجربه می کنند.

افزایش فروش سایت

3. اعتماد کاربران خود را جلب کنید

یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی جلب اعتماد مشتریان است. حتی شما نیازهای خود را از مکان هایی خریداری می کنید که با عوامل مختلف اعتماد شما را جلب کرده اند.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین راه های افزایش فروش در وب سایت فروشگاهی جلب توجه کاربران فروشگاه با عوامل مختلفی است که از مهمترین آنها می توان به وجود اطلاعات تماس و آدرس فیزیکی نام برد.

داشتن یک راه ارتباطی قابل اعتماد که در آن مشتریان می توانند در صورت داشتن هر گونه مشکلی از جمله سوالات محصول، پیگیری سفارش، مشاوره خرید و غیره با شما تماس بگیرند، یکی از کلیدی ترین راه ها برای افزایش فروش آنلاین شماست.

یکی از مهمترین فاکتورهای فروشگاه اینترنتی اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه می باشد. فضای مجازی برای خرید از سایت شما شک و تردید را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

بنابراین باید با روش های موجود این شبهه را تا حد امکان برطرف کنید تا مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و نرخ فروش خود را افزایش دهید.

بنابراین پیشنهاد می کنیم وب سایت فروشگاهی خود را در سایت اینماد و همچنین هاست ثبت کنید و مجوزهای آن را در سایت قرار دهید.

در مطلب «مجوزهای مورد نیاز فروشگاه اینترنتی» به طور کامل مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آنها را توضیح داده ایم.

از جمله عوامل دیگری که می تواند به ایجاد اعتماد مصرف کننده کمک کند، ارائه نمونه کار یا ارائه نظرات مشتریانی است که از خدمات و محصولات شما راضی هستند.

کاربران اینترنت دوست دارند به مشتریان قبلی شما دسترسی داشته باشند تا بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند و در صورت رضایت سایر مشتریان با اطمینان خرید کنند.

4. فروش کالا با تخفیف های باور نکردنی

یکی از راه های افزایش فروش در فروشگاه، استفاده از تکنیک های جدید بازاریابی و فروش اینترنتی است. یکی از نمونه های موفق این تکنیک سایت فروشگاه دیجی کالا و محمد جانبلاغی است.

این سایت با قرار دادن پرفروش ترین محصولات در صفحه اول فروش این محصولات را چندین برابر کرده است (وجود دارد) در فروشگاه اینترنتی شما فرصتی ایجاد کنید تا کاربر بتواند محصول مورد نظر خود را با مقایسه محصولات با یکدیگر انتخاب کند.

سایر امکانات مانند ۴ تکنیک قدرتمند افزایش فروش سایت بخش پرسش و پاسخ، مشاهده نمودار تغییرات قیمت کالا، ارائه محصولات مرتبط با علایق مشتری، امکان افزودن کالا به علاقه مندی ها، امکان اشتراک گذاری کالا در شبکه های اجتماعی و …. به راحتی به کاربران کمک کند. به آرامی، در نهایت منجر به افزایش فروش فروشگاه شما می شود.

6. به کاربران خود مشاوره واقعی بدهید

هنگامی که یک کاربر از فروشگاه آنلاین شما بازدید می کند، احتمالاً در همان زمان فروشگاه های آنلاین دیگر را بررسی می کند.

اما در این بین کدام فروشنده موفق خواهد شد؟ کاربران شما دوست دارند که در مورد هر محصول به آنها مشاوره واقعی بدهید.

اطلاعات صادقانه ای در مورد ویژگی های محصول ارائه شده ارائه دهید که به کاربران شما کمک کند. نقاط قوت و ضعف محصول خود را یادداشت کنید و کاربر خود را راهنمایی کنید تا مانند خریدارانی که از فروشگاه فیزیکی شما بازدید کرده است خرید کند.

اگر نمی دانید چگونه بنویسید، فقط خود را به جای کاربر قرار دهید و تصور کنید اگر می خواهید محصول را بخرید، چه چیزی در مورد آن می خواهید بدانید.

7. امکان جستجو و فیلتر محصولات

هر محصول دارای ویژگی های زیادی مانند دسته بندی، رنگ، ابعاد، وزن و … می باشد که ممکن است با برخی از محصولات مشابه یا متفاوت باشد.

اینکه کاربر به راحتی می تواند کالای مورد نظر خود را از بین هزاران محصول پیدا کند به کارایی جستجو و فیلتر کردن محصول برمی گردد.

فروشگاه ساز پویا یک جعبه جستجوی قوی در طراحی وب سایت فروشگاه تعبیه کرده است تا خریداران بتوانند به سرعت و به راحتی محصول یا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.

8. جزئیات محصول

قسمت جزئیات محصول در واقع خواندنی ترین قسمت سایت فروشگاه است. نحوه ارائه مشخصات محصول نقش مهمی در جایگاه سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد.

در این قسمت علاوه بر اطلاعات فنی محصول می توانید مطالبی مانند دستورالعمل استفاده از آن، نحوه ساخت محصول، نحوه تعمیر آن در صورت آسیب دیدگی و … را منتشر کنید تا محتوای موثری ساخته باشید. بازاریابی برای وب سایت فروشگاه شما

راه های فروش آنلاین

9. شفافیت در فروش آنلاین

پس از سهولت استفاده از فروشگاه اینترنتی، مهمترین نکته برای مشتریان و کاربران فروشگاه های اینترنتی شفافیت در قیمت محصولات و سایر هزینه ها است که می توان آن را به هزینه های حمل و نقل، هزینه های تحویل محصول و هزینه های اداری تقسیم کرد.

گفت: عدم شفافیت در اعلام این هزینه ها، مصرف کنندگان را از سایت های فروشگاهی دور می کند.

یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی شفاف سازی تمامی قیمت ها و هزینه ها می باشد که از ابتدای خرید و قبل از هدایت مشتریان به صفحه درگاه بانکی باید تمامی هزینه ها به صورت شفاف و با توضیحات کامل در اختیار مشتریان قرار گیرد تا از این امر خودداری نمایید.

اعتماد خود را از دست بدهید اجازه ندهید سایت فروشگاه شما را نیز ترک کنند. البته لازم به ذکر است که با حذف هزینه های اضافی و افزودن توضیحات کوتاه می توانید فروش در سایت فروشگاه خود را افزایش دهید.

10. استفاده از فروشگاه ساز حرفه ای

یکی از راه های افزایش فروش آنلاین این است که فروشگاه اینترنتی شما تمامی ابزار و امکانات لازم را برای حرفه ای بودن و جلب اعتماد مصرف کنندگان و مشتریان داشته باشد (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت).

اگر طراحی سایت فروشگاهی شما امکانات لازم را ندارد و یا به هیچ وجه نمی تواند نظر مشتریان و کاربران را جلب کند، می توانید با استفاده از یک فروشگاه ساز حرفه ای تمامی ابزارهای لازم را برای حرفه ای شدن و جذب مشتری و افزایش فروش آنلاین خود در اختیار داشته باشید.

11. درگاه های پرداخت فروشگاهی را بهینه کنید

وقتی مشتری پرداختی را انجام می دهد، به این فکر می کند که آیا امنیت کافی دارد یا خیر. حال اگر سایت شما کند است یا در حین تسویه حساب دچار مشکل می شود، این امر نیز کاربر را از خرید منصرف می کند.

در نتیجه از درگاه های پرداخت امن استفاده کنید. اگر سایت شما به درگاه پرداخت بانک های بزرگی مانند ملی، ملت و … متصل نیست، در اسرع وقت از آنها استفاده کنید زیرا برخی از کاربران برای پرداخت از طریق این نوع درگاه ها انتخاب می کنند.

برای اتصال سایت خود به درگاه پرداخت پیشنهاد می کنم مقاله چگونه درگاه پرداخت دریافت کنیم؟

راه های افزایش فروش اینترنتی

12. امکان مرجوعی کالا

یکی دیگر از تسهیلاتی که در جذب مصرف کننده موثر است، ارائه روش مناسب برای برگشت کالا است.

سایت دیجی کالا و محمد جانبلاغی این خدمات را به خوبی ارائه می کند به همین دلیل کاربران بیشتری به آن اعتماد می کنند. فراموش نکنید که شرایط بازگرداندن کالا را به درستی تعیین کنید تا دچار مشکل نشوید.