اپل به مشتریان شاکی 65 دلار غرامت می‌دهد

By | آگوست 22, 2023


اپل همچنان در پرونده حقوقی باتری‌گیت (Batterygate) گرفتار است. ماجرای این پرونده این است که مشتریان پس از مواجهه با کاهش عملکرد دستگاه‌ها با به‌روزرسانی iOS، از اپل شکایت کردند. طبق گزارش‌ها اپل توافق کرده است به زودی به حدود 3 میلیون مالک آیفون که این ادعا را مطرح کرده‌اند، غرامت پرداخت کند.

افت عملکرد آیفون پس از به‌روزرسانی iOS

کاربران آیفون پس از به‌روزرسانی iOS در سال 2017 با مشکلات کاهش عملکرد گوشی‌های خود مواجه شدند. اپل با اعتراف به اینکه عملکرد در آیفون‌ها با کاهش عمر باتری افت می‌کند، پاسخ داد. از آنجایی که مشتریان قبل از خرید از این موضوع مطلع نشده بودند، کاربران آیفون از این شرکت به دلیل شفاف نبودن عملکرد دستگاه شکایت کردند. این کاربران مدعی شدند که به دلیل این افت عملکرد، مجبور می‌شوند جدیدترین آیفون را برای عملکرد پایدار و عمر باتری بخرند. این موضوع بعداً به نام پرونده باتری گیت نامیده شد.

چه کسانی واجد شرایط دریافت غرامت هستند؟

تنها دارندگان آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس و نسل اول آیفون SE که بر روی iOS 10.2.1 یا بالاتر اجرا می‌شود و در سال 2020 شکایت خود را ارائه کرده‌اند، برای غرامت واجد شرایط خواهند بود.

اپل چقدر غرامت بابت پرونده باتری‌گیت می‌پردازد؟

شرکت به تقریباً 3 میلیون نفر از افرادی که این ادعاها را ارائه کرده‌اند، غرامت پرداخت می‌کند؛ این مبلغ حدود 65 دلار خواهد بود. بسته به تعداد ادعاهای ارسالی توسط یک نفر، مبلغ غرامت ممکن است بالاتر از 90 دلار باشد.

هنوز مشخص نیست که مردم چگونه پول تسویه حساب را دریافت می‌کنند یا چه زمانی می‌توانند انتظار دریافت آن را داشته باشند. باید منتظر بیانیه رسمی اپل باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *