لزوم قرار گرفتن شرکت های دیجیتال در اقتصاد جهانی

By | جولای 13, 2023


محمد فضلی جامعه شناس در میزگرد تخصصی با حضور جعفر مرتضویان، مدیر نوآوری، برنامه ریزی، پژوهش و مطالعات راهبردی، ارزش های ایجاد شده کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال را مورد بحث و بررسی قرار داد و ضعف ها و تهدیدات این حوزه را تحلیل کرد. شرکت ملی انفورماتیک

مرتضویان معتقد است فناوری زیربنایی در یک دهه گذشته توسعه دیجیتال مطلوبی را در کشور ایجاد کرده و مشتری ایرانی را به وجد آورده است، اما ترکیب فناوری و ارزش آفرینی می توانست در مسیر بهتری باشد.

از دیدگاه مرتضویان اقتصاد دیجیتال این نشان می دهد که نباید فناوری محور باشد و حوزه های دیگری مانند مدیریت و سازمان های تخصصی باید در اکوسیستم فناوری ایران مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان می کند: اساس همه تحولات دیجیتالی کشور نوآوری است و تقویت نوآوری نیازمند سرمایه گذاری است. اگر سرمایه گذار مرزهای نوآوری را محدود به یک جغرافیای خاص ببیند، آنها را یک تهدید می داند.

او فقدان آینده ای برای تعامل شرکت های بین المللی را تهدیدی برای شرکت های دیجیتال می داند.

اولین همایش «فرصت های ایران در عصر دیجیتال» به تفصیل به این موضوع خواهد پرداخت. این رویداد توسط شرکت مشاور مدیریت رحمان و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران در روزهای 4 و 5 تیرماه برگزار می شود.

برای ارتباط با شرکت مشاور مدیریت رحمان و شرکت در رویدادها و همایش های آن می توانید با شماره 02191005767 تماس بگیرید.

لینک ثبت نام:

ideas.rahnaman.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *