مزایای ارسال پیامک رایگان منطقه ای چیست؟

By | جولای 25, 2023


پیام‌های متنی منطقه‌ای رایگان به‌عنوان یک فناوری کاربردی به شرکت‌های دولتی و خصوصی اجازه می‌دهد تا بر اساس یک موقعیت جغرافیایی خاص برای مشترکین خود پیام‌های متنی ارسال کنند.

پیام های متنی منطقه ای رایگان

مدت‌هاست که کسب‌وکارها به دنبال گسترش ارتباطات خود از طریق روش‌های مختلف هستند و از طرفی دوست دارند با یافتن مشتری در نزدیک‌ترین مکان، در بودجه بازاریابی خود صرفه‌جویی زیادی داشته باشند. اگر تا به حال از خدمات تبلیغات پیامکی استفاده کرده باشید، احتمالاً با اصطلاح رایج تبلیغات مبتنی بر مکان برخورد کرده اید. اما اگر با این مفهوم آشنا نیستید، در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد این تکنیک بازاریابی هوشمند بدانید را پوشش می‌دهیم و برخی از مزایای پیام‌های متنی رایگان منطقه‌ای را به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید تصمیم بازاریابی بهتری بگیرید.

تبلیغات پیامکی منطقه ای چگونه کار می کند؟

تبلیغات پیامکی منطقه ای

با تبلیغات پیامکی بر اساس نقطه جغرافیایی به دو روش جداگانه پیامک ارسال می کنیم. یکی از روش های مدرن امروزی که در گذشته تنها برای شرکت ها و دولت های شناخته شده قابل استفاده بود، ارسال پیامک با مکان نما در نظر گرفته شده است که هم اکنون از طریق دکل همراه اول در اختیار تمامی مشاغل قرار گرفته است. به این ترتیب پیامک ها بر اساس یک منطقه جغرافیایی خاص به صورت زنده برای مشتریان خاص ارسال می شود. به عنوان مثال، اگر شخصی بخواهد مبل بخرد و به بازار مبل مراجعه کند، فروشنده مبل می تواند بر اساس موقعیت مکانی برای او اس ام اس بفرستد تا او را تشویق به بازدید از غرفه و فروشگاه خود کند.

ارسال پیامک در چنین شرایطی باعث علاقه مخاطب به کسب و کار می شود. با استفاده از این روش بازاریابی، صاحبان مشاغل نیازی به دفترچه تلفن ندارند زیرا مشتریان آنها فوراً شناسایی می شوند. اما تبلیغات اس ام اس مبتنی بر مکان را می توان به روش دیگری نیز انجام داد که به آن ارسال پیامک منطقه ای می گویند. بر این اساس شرکت های مختلف تنها بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند کد پستی افراد می توانند پیامک های خود را به یک منطقه جغرافیایی خاص ارسال کنند.

برای مثال اگر در منطقه 12 تهران یک شرکت معماری دارید، می توانید برای ارسال پیامک رایگان منطقه ای فقط به آن نقطه جغرافیایی اقدام کنید. در این طرح، ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه، دفترچه تلفن از پیش ساخته شده مخاطبین مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای ارسال پیامک رایگان منطقه ای

مزایای ارسال پیامک رایگان منطقه ای

بازاریابی پیامکی روشی متفاوت و موثر برای تعامل با مشتریان ایجاد می کند. از طریق این روش رایج تبلیغاتی، بازاریابان می توانند مخاطبان خود را بر اساس ترجیحات مختلف، از جمله منطقه محل سکونت، تقسیم بندی کنند. تبلیغات منطقه ای رایگان تاثیر بسیار زیادی در کاهش بودجه بازاریابی از یک سو و افزایش تعداد مشتریان از سوی دیگر خواهد داشت. در زیر مزایای ارسال پیامک رایگان منطقه ای را به شما معرفی می کنیم.

فروش بهبود یافته است

یکی از موثرترین مزایای پیامک منطقه ای رایگان این است که می توانید به راحتی فروش خود را بهبود بخشید. از آنجایی که این نوع پیامک بر اساس محدوده جغرافیایی افراد ارسال می شود، می تواند مخاطب هدف را با خطای کمتری شناسایی کرده و تاثیر خود را بر روی آنها بگذارد. شما از طریق این نوع پیامک حداکثر دسترسی به مشتریان را خواهید داشت و حتی می توانید از داده های به دست آمده از این نوع کمپین بازاریابی، سرنخ های بهتری برای برنامه های بازاریابی بعدی خود دریافت کنید.

تعامل با مشتری را افزایش دهید

اگر بتوانید از پیامک های منطقه ای به طور موثر استفاده کنید، به راحتی می توانید تعداد افرادی را که علاقه مند به شناختن برند شما هستند افزایش دهید و تأثیر زیادی در تعامل آنها بگذارید.

آسان برای استفاده

راه اندازی یک سرویس پیام کوتاه منطقه ای کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سرویس دهنده پیامکی مطمئن مانند ایده پردازان پیدا کنید و پس از طی مراحل ثبت نام اولیه، نسبت به دریافت سامانه مورد نظر خود اقدام کنید. توضیحات کارشناسان به گونه ای خواهد بود که حتی با کمترین دانش در این زمینه بتوانید از این سرویس به نحو احسن استفاده کنید.

نرخ باز شدن بالا

نرخ باز شدن بالا

اگر پیامک تبلیغاتی شما مرتبط است، به من اعتماد کنید، نرخ باز شدن آن ممکن است شما را شگفت زده کند. البته برای این کار باید بدانید که چگونه با ترکیب کلمات در قلب مشتری نفوذ کنید و او را تحت تاثیر تجارت خود قرار دهید.

هدف گذاری هزینه ها

یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم در مورد پیامک دارند، عدم کاربردی بودن آنهاست. به عنوان مثال، اگر برای فردی که در غرب تهران زندگی می کند، در حالی که شعبه قالیشویی شما در شرق تهران است، پیامکی درباره قالیشویی ارسال کنید، قطعاً مقداری از بودجه بازاریابی خود را هدر داده اید. چرا که مردم به دنبال نزدیکترین شرکت قالیشویی در محله خود هستند و پیامک شما بیشتر برای آنها مزاحمت ایجاد می کند. اما استفاده از پیامک منطقه ای به شما این امکان را می دهد که مشتریان خود را دقیقتر و هدفمندتر انتخاب کنید و بودجه دقیق تری را برای این کار اختصاص دهید.

برنامه های کاربردی برای ارسال پیامک منطقه ای

پیامک رایگان منطقه ای نه تنها برای گروه یا قشر خاصی قابل اجرا است، بلکه شرکت ها و مشاغل دولتی و خصوصی مختلف می توانند از آن استفاده کنند. حتی به عنوان یک کسب‌وکار کوچک محلی، می‌توانید از تبلیغات پیامکی منطقه‌ای برای سود بردن از کسب‌وکار، دیده شدن و رشد فروش خود استفاده کنید. در زیر به برخی از برنامه های ارسال پیامک منطقه ای می پردازیم.

ملاحظات

یکی از کاربردهای اصلی پیامک های منطقه ای این است که می توانید از آنها برای کسب اطلاعات استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید شعبه دیگری از کسب و کار خود را در منطقه خاصی ایجاد کنید، می توانید با ارسال پیامک منطقه ای طبق کد پستی، بازگشایی شعبه دوم خود را به ساکنان منطقه خاصی از شهر اطلاع دهید.

تبلیغات

کاربردی ترین ویژگی پیامک منطقه ای مزیت تبلیغاتی آن است. به عنوان یک کسب و کار، می توانید مشتریان خود را به روش های مختلف تشویق به خرید کنید یا مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. البته ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست و برای رسیدن به نتایج این کمپین تبلیغاتی باید به موارد مختلفی توجه کرد. به عنوان مثال، طول یک پیام متنی، کلماتی که برای جلب توجه مخاطب خود استفاده می کنید، یا بخش فراخوان برای اقدام (CTA) پیام متنی شما، همه مواردی هستند که باید در یک پیام متنی منطقه ای به آنها توجه کنید.

پژوهش

یکی دیگر از کاربردهای پیامک منطقه ای استفاده از آنها برای نظرسنجی است. برای مثال شهرداری شهری را در نظر بگیرید که در مورد آسفالت چند خیابان مردد است. به همین دلیل می تواند با مطالعه منطقه ای خیابان ها را برای آسفالت اولویت بندی کند.

ابزار ارتباط داخلی

ابزار ارتباط داخلی

کاربردهای پیامک منطقه ای بسیار گسترده است و می توان از آنها برای ایجاد ارتباط قوی با مخاطب استفاده کرد. به عنوان مثال دانشگاهی را در نظر بگیرید که سال تحصیلی جدید را با اطلاع رسانی به دانشجویان از قوانین و مقررات دانشگاه آغاز خواهد کرد. در این صورت، افسران می توانند با استفاده از پیامک منطقه ای، دانشجویان را در محوطه دانشگاه هدف قرار دهند. همچنین می توان از این ابزار برای برقراری ارتباط بین کارگران کارخانه، کارکنان سازمان یا کارکنان شرکت استفاده کرد.

روش های ارسال پیامک منطقه ای

حال که با مزایای ارسال پیامک رایگان منطقه ای و کاربردهای آن آشنا شدیم، بد نیست روش های ارسال این نوع پیامک ها را نیز بدانیم. بسته به اینکه می خواهید تبلیغات خود را در چه منطقه ای هدف قرار دهید، یک روش خاص ممکن است برای شما موثر باشد. در ادامه این عناصر را ارائه خواهیم کرد.

به عنوان لیست ارسال کنید

در این روش کاری که باید انجام دهید این است که تعداد مشتریان خاص را جمع آوری کرده و بر اساس محل زندگی آنها طبقه بندی کنید. در مرحله بعد باید پنل پیامکی مناسبی مانند سرویس ایده‌پرزهان خریداری کنید و لیست خود را بر اساس نام هر منطقه آپلود کنید تا بتوانید تنها با چند کلیک ساده متن و پیامک خود را برای تعداد زیادی از کاربران ارسال کنید.

پیامک منطقه ای بر اساس کد پستی

همانطور که در بخشی از مقاله اشاره کردیم، یکی از متداول ترین روش های استفاده از پیامک های منطقه ای، ارسال آنها بر اساس کد پستی است. بر این اساس افرادی که در منطقه یا شهر خاصی زندگی می کنند بر اساس 5 رقم اول کد پستی برای ارسال پیامک انتخاب می شوند. پس از تهیه سامانه پیامکی می توانید محدوده کد پستی مورد نظر را وارد کرده و سپس خطوط آن ناحیه را مسیریابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *