گام های مدیر سابق توییتر در معاملات بالا می رود

By | جولای 17, 2023


جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر، با اقدامات خود، ناخواسته گامی در جهت افول توئیتر مخلوق خود برداشت و راه را برای اپلیکیشن Trades زاکربرگ هموار کرد.

به گزارش اکو ایران، امروزه جذاب ترین رقابت در شبکه های اجتماعی که از مسابقه قفس زاکربرگ و ماسک اهمیت بیشتری دارد، وجود Trades و جذب موفقیت آمیز 100 میلیون کاربر در چهار روز این اتفاق به لطف یکی از بنیانگذاران توییتر به نام جک دورسی رخ داد.

این اتفاق زنجیره ای از وقایع را به راه انداخت که منجر به سقوط خلقت خودش و فرصتی بزرگ برای مارک زاکربرگ شد.

این داستان به سال 2005 برمی گردد، زمانی که زاکربرگ یک دانشجوی استنفورد به نام کوین سیستروم را برای کار در فیس بوک دعوت کرد و او نپذیرفت. او که می خواست در دانشگاه بماند، خود را در تیم توییتر کارآموز یافت و با دورسی دوست شد.

زمانی که توییتر شروع به رشد کرد، زاکربرگ متوجه شد که آن را به قیمت 500 میلیون دلار در سال 2008 خریداری خواهد کرد. اما توییتر قبول نکرد

بیشتر بخوانید: تفاوت بین تجارت و توییتر چیست؟

سیستروم در نهایت اپلیکیشن خود به نام اینستاگرام را تأسیس کرد. دورسی از این برنامه دفاع کرد و آن را در توییتر برای همه دوستان و دنبال کنندگان خود تبلیغ کرد. دورسی آنقدر به اینستاگرام اعتقاد داشت که دعوت سیستروم را پذیرفت تا یکی از اولین سرمایه گذاران باشد.

دورسی سعی کرد توییتر و اینستاگرام را بخرد. اما سیستروم اهمیتی نداد.

در سال 2012، درست پس از اینکه سیستروم سومین تلاش توییتر برای خرید اینستاگرام را رد کرد، زاکربرگ یک میلیارد دلار پیشنهاد کرد که مبلغی غیرقابل تصور برای یک اپلیکیشن موبایل در آن زمان بود و سیستروم پذیرفت.

دورسی با شنیدن این خبر بسیار متاثر شد. او حمایت از اینستاگرام را متوقف کرد و به دوستی خود با سیستروم پایان داد.

در سال‌های بعد، اینستاگرام حتی محبوب‌تر شد و افراد مشهور شروع به استفاده از آن کردند. زاکربرگ همچنین ویژگی‌های مشابه توییتر را در فیس‌بوک ایجاد کرد و به رشد خود فراتر از توییتر ادامه داد.

دورسی در سال 2015 به عنوان مدیرعامل به توییتر بازگشت و از وضعیت شبکه های اجتماعی و تثبیت قدرت فیس بوک سرخورده شد. در آنجا، او پلتفرم جدیدی برای یک شبکه اجتماعی جدید از طریق پروژه ای به نام Bluesky ایجاد می کند که بر روی یک سیستم باز ساخته شده است که هر توسعه دهنده ای می تواند به آن متصل شود.

اجرای توییتر به روش عمومی کم درآمد، راضی نگه داشتن سهامداران و سرمایه گذاران، دورسی خسته. او شروع به صحبت با دوستش ایلان ماسک کرد تا ببیند آیا می تواند کاری انجام دهد یا خیر.

ماسک این چالش را پذیرفت. در ابتدا، دورسی گفت که ماسک تنها راه حلی است که او به آن اعتقاد دارد تا توییتر را خصوصی و قوی کند. اما دوباره، دورسی ناامید شد: ماسک کارکنان توییتر را اخراج کرد، پرداخت صورت‌حساب‌هایش را متوقف کرد. قوانین محتوای گیج کننده معرفی و رد کاربران قدیمی

توییتر که در دوران ماسک دچار مشکلات فنی بود، در آسیب پذیرترین حالت خود قرار داشت – و سپس زاکربرگ ضربه زد. روندی که توسط اینستاگرام راه اندازی شد و بر اساس یک پروتکل باز ساخته شده است.

زاکربرگ سه دلیل عالی برای پرش در توییتر داشت: تلو تلو خوردن ماسک، شبکه فوق‌العاده قدرتمند اینستاگرام، و محبوبیت جدید نسخه‌های منبع باز توییتر، که دورسی به طرز عجیبی به آن کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *